autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Drugačiji katolički odgovor za život

AUTOR: Ana i Otto Raffai / 22.05.2023.

Ana i Otto Raffai

”Moguća je drugačija katolička pozicija koja shvaća kompleksnost pitanja pobačaja i ozbiljno shvaća situaciju trudnih žena”, smatra Judith Bauer, novinarka njemačkog časopisa kritičnih kršćana, Publik-Forum.

Slažemo se s njom i ovim tekstom želimo jasno reći da je pozicija molitelja na trgovima u Hrvatskoj kao i pozicija Hoda za život jedan ali ne jedini katolički stav u odnosu na pitanje prekida trudnoće.

Svi kršćani se slažu, da treba štititi život, no različiti su putevi kako se život djelatno, a ne samo principijelno štiti. U svakom slučaju, ne tako da se ne pita žene o čijim se ključnim životnim odlukama radi.

Za demokratsko društvo u kojem svi vjernici Katoličke Crkve trebaju imati svoje mjesto i u kojem bi im moralo biti ugodnije negoli u totalitarnom društvu ili u društvu koje je zapelo u populističkim politikama. Demokratsko društvo znači: društvo koje daje više prostora, koje više promiče slobodu i dostojanstvo svake osobe.

Kao i u Hrvatskoj, tako i u Njemačkoj pobačaj je tabu tema, ili tema o kojoj se ne govori rado. Zakonom je reguliran kao protuzakonit (rechtswidrig), ali je pobačaj do 12-og tjedna ploda dopušten (straffrei). No takvo smještanje pobačaja u kazneno pravo kriminalizira žene.

Žene koje u danom trenutku ne žele roditi nisu kriminalci. One naprosto nisu buduće rodilje. One su često u situaciji osamljenosti, s bliskom rodbinom ne mogu razgovarati o tabu temi pobačaja. Možda nemaju niti muškarca koji je jednako odgovoran kao i žena za pobačaj uz sebe.

U roku koji je kratak trebaju se odlučiti, same, na pobačaj. Trebaju dokazati da imaju pravo da troškove pobačaja snosi zdravstveno osiguranje ili ga same plaćaju. Kao i kod nas i u Njemačkoj često klinike nisu na dohvat ruke. Trebaju i taj trošak uračunati, putovati do bolnice, naći osobu koja ih prati nakon pobačaja.

Kada se sagleda s pozicije stvarnog života, koje je vjerno opisala nobelovka Anne Ernaux u svom djelu ”Događaj”, a ne s pozicije principa koji one koji ih zastupaju ništa ne koštaju, vidi se zašto u Njemačkoj u promjeni postojećeg zakona o pobačaju ne sudjeluju predstavnici Katoličke Crkve.

Jer, kako piše Judith Bauer, ”upravo je Katolička Crkva dokazala, da njeni najviši predstavnici ne mogu formulirati primjerenu diferenciranu poziciju. Tko prekid trudnoće označava kao ‘ubojstvo’ profilira se možda u ideološkim konfrontacijama pri čemu doduše čini enormnu štetu”.

Kompleksnost pitanja znači tražiti put kako naći pravedniji zakonski okvir i kako u javnom govoru zadovoljiti pravednost između prava žene (trudne) na samoodređenje i nedodirljivosti svoga tijela i prava života koji je u nastajanju.

Tu kompleksnost ne obuhvaća ni ideologija prava na život. Ideologija koja će se propagirati i našim ulicama polovicom svibnja i koja se propagira u poniznom stavu molitelja na trgovima ne štiti život, niti život nerođenih niti život žena.

Umjesto u religijske diskurse maskiranog stigmatiziranja i kriminaliziranja žena, koje su odlučile prekinuti trudnoću, katolici mogu izabrati put diferenciranog razmišljanja.

Takav put izabrala je i udruga katoličkih laika, Donum vitae u Njemačkoj. Članovi Donum vitae ne vide sebe kao suce nad ženama, kao patrijarhalne arbitre koji često iz pozicije lagodnosti osuđuju i suodgovorni su upravo za stigmatiziranje, osuđivanje žena što je očita negacija života.

Ova udruga pokazuje da katolici nisu osuđeni na jednostavne odgovore koji ne korespondiraju sa stvarnim životom. Umjesto da osuđuju žene, mogu na način poštovanja prihvatiti slobodu žene kao odrasle osobe i komunicirati svoje stanovište da se osjećaju u odgovornosti i prema zaštiti života koji nastaje i prema dostojanstvu žene koja trudnoću želi prekinuti.

PS.Donum vitae je samostalna građanska udruga koju su osnovali katolički kršćani. Udrugu podupiru zajedno s kršćanima drugih konfesija kao i s ljudima koji se slažu s njenim temeljnim stavovima i ciljevima. (…) Nakon što su katolički biskupi izašli iz zakonski određenog sistema savjetovanja, laici su osnovali 24. rujna 1999. Donum vitae kao građansku udrugu kako bi zadržali katolički element u sustavu državno priznatog savjetovanja oko prekida trudnoće. Osnivanje Donum vitae izraslo je iz uvjerenja, da je savjetovanje, koje je obavezno, ali otvoreno i ciljano najbolja mogućnost da se dopre do žena koje su u sukobu vrijednosti i da se zaštiti nerođeni život.

 

MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Mir je održiv i samo u miru možemo razgranati svoje živote
     Gospodo na trgovima, korizma je: odrecite se nasilja
     Da ljudi budu ljudskiji
     Rodoljublje nije batinanje petnaestogodišnjih Vukovaraca
     Mirovnjačke minijature ili koga biramo za svoje vođe
     Baš sada, unatoč svemu, poticaj Vjernika ZA MIR
     Nasilje nad ženom u Ljubuškom: ne bi se šteli mešat
     Žene, život, sloboda – godina dana revolucije koja traje
     Nevidljiva naša empatija i objektivni osjećaj nesigurnosti
     Gdje se Bog događa?

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • argentinski roman

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1