autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Nemaš prava ni slobode zaraziti svoga bližnjega

AUTOR: Milan Rakovac / 28.11.2020.
Milan Rakovac

Milan Rakovac

”Hoće li sloboda umeti da peva
kao što su sužnji pevali o njoj?”

Branko Miljković upitao se ovo suštinsko, i tako strašno, pitanje, koje se vraća u me gledajući slobodarske demonstrante po europskim gradovima, zabrinut za slobodu, svoju i njihovu, pun straha.

A gdje je to moja sloboda, zar i tamo gdje ću tebe ubiti da mogu slobodno živjeti, udahnjujući u te koronu za istim slobodarskim šankom? Klečeći u crkvi? Urlajući virusno u armiji navijača?

Ili ćemo postaviti granicu na kućna vrata, kao slovenska vlast, i onda nema cirkulacije: ni virusa, ni ljudi, nema prijelaza iz kućnog ropstva u slobodu preko granice.

Ne znam ni sam čemu pišem ovu kriptodramatiku? Jer hoću zapisati riječ-dvije o frontierizmu (graničarstvu?, pograničarstvu!), o mom konkretnom istarskom višestoljetnom življenju na granici, u granici, s granicom, protiv granice!

Zašto, ergo, tumaraju moje misli?

Zapravo me zebe u glavi, kada se ogledam oko sebe, iz svoga privatnog egzila (samoizolacija – koja tupava kovanica!) – iste te glave s unutarnjim ozeblinama – i opazim da smo sada, mi FRONTIERISTI, možda dalje od vlastite utopije, nego što je još jučer bio Fulvio Tomizza ili, pak, prekjučer Niccolo Tommaseo.

Pužar je u pravu kada veli da se svi, manjine osobito, svim silama trse, stoga što se to i očekuje u sveopćoj politički korektnoj kakofoniji, ograditi se u neki entitet koji neodoljivo smiješno glumi državu

I ča sad? Hititi motiku na korunu i leći u hlad spod lišnjaka, ter brajde niete ujti ća, ne, ćemo ben, ćemo sutra, prikosutra, kad jur učiera ni hodilo, a ne gre maša jako ni danas, a ni viti ni sutra da bi moglo biti bolje. Pur, pur, štijen kako je jopet modierno u loze z motikon; ki reču da traktor prikida korienje.

Sad je modierno ča i u doba prvanja; stare loze, stare ulike, motiku i badilj, i jamati po starinsku; cca osandesiet centimetri dimboko za lozu, cili metar za uliku!

I tako valja jopet jamati i na uvih naših kunfini; mora biti da smo prahljali zguora, kada nan se brajde i ulike transfrontierizma ne ćapivaju ki zna kako?

”Riječka i istarska, a i svaka druga multikulturalnost, dobra je kao hostija (za ”nepraktične” vjernike, agnostike i ateiste: kao bijela brašnasta obloga na bijelome ljepljivom mandorlatu!).

Bezukusnom i neslanom mješavinom korektnosti, danomice se nudi spas u nacionalizmu i rasizmu, ksenofobiji i netoleranciji ogrezlih duša, a u njezinom se sterilnom kolobaru ogledavaju i ovaploćuju (ruskocrkvenoslavenizam umetnut uslijed željene korektnosti prema pripadnicima manjinskih zajednica!) novi bogovi neoliberalnog panteona”.

Žustro i žestoko Aljoša Pužar opalio je ovaj šamar, prije desetak godina, multikulti mitu – i u nacionalizmu ogrezlim dušama, a ponad svega toga, dakako, ”ovaploćuju” (slavjanoserbski, Aljoša, a ne ruskocrkvenoslavenski) se novi bozi liberal-pomamnoga panteona; a i on je i multikulti i ogrezao u sve i svašta, i regionalno, i nacionalno, i planetarno.

On je Tifon, on je Lavijatan, on je, naposljetku, Uroboros koji nas proždire sve, da na koncu proguta i sebe sama, a onda nema više tko što žderati?

”Posebnost granice i njezinih manjina, entiteta što posebnost proizvode iz ”posebnosti”, LAŽ je s istinitim posljedicama, mjesto razlike i mikroskopski ustanak – kapilarno naprsnuće u oku lažnorevolucionarne inteligencije i antirevolucionarne reakcije.

Zato taj konstrukt ponegdje i pokatkad, ponajvećma uslijed tegobnog nedostatka radikalnijih solucija, još valja inkubirati i njegovati…”

Ma jasno da ”valja inkubirati i njegovati” jer nema ”radikalnijih solucija”. Jasno da ih nema, radikalnih solucija, niti ih može biti, ali nema ih stoga što stare granice samo formalno, prividno nestaju.

A sada, kad se već zadjevičila i omomčala novissima generacija ALPHA A (kako drukčije nazvati mladež rođenu 2000. i poslije, a već su ljudi?): evo je dvostruka i posve nova ŽELJEZNA ZAVJESA. Dvostruka. Antimigrantska sa žilet žicom, pa antivirusna s ”čuči kući” naredbom.

Ovdje u nama zagovornicima trans-multikulti-blabla utopije je posrijedi hibrid, doduše, na koji lucidno ukazuje Pužar, makaronske tirade kao virtualni zbroj nacionalnih kultura, a nerijetko i nacionalističkih pizmi.

Ali, mi znamo da su KONTAKT I DIJALOG jedino što nam preostaje da bismo jednom dosegli vlastitu utopiju, odnosno Aljošine ”radikalnije solucije”.

A gdje je to moja sloboda, zar i tamo gdje ću tebe ubiti da mogu slobodno živjeti, udahnjujući u te koronu za istim slobodarskim šankom? Klečeći u crkvi? Urlajući virusno u armiji navijača?

Koje su to solucije, ni Pužar ne izgovara iako se može naslutiti; to je UBIJANJE DRŽAVE KAO TAKVE! No, no, budimo razumni…

I zato baš ove naše konkretne države (Austrija, Hrvatska, Italija, Slovenija), koje nas dijele, ili koje želimo posvojiti nakon što odumru – jer postoji i danas vrlo živa MITTELEUROPSKA AROMA, unatoč tome što ju države nastale iz nje od 1918. svim sredstvima guše i zagađuju nacionalističkim mlakim juhicama.

Baš zato, velim ove naše države tvrdokorno i tvrdoglavo sabotiraju bilo kakav istinski multi-kulti kontakt, suzbijajući naše napore svojim paradama i ceremonijama i festivalima na kojima nastupamo, doduše, svi, ali svatko sa svojim belcantom.

A mi se upinjemo stvoriti novu skupnu harmoniju, preplitanje i stvaranje NOVE KULTURE; želimo onaj MOGUĆI BABILON kojeg proriče i ”planira” Ulderico Bernardi.

Pužar je u pravu kada veli da se svi, manjine osobito, svim silama trse, stoga što se to i očekuje u sveopćoj politički korektnoj kakofoniji, ograditi se u neki entitet koji neodoljivo smiješno glumi državu.

Ali, gle čuda, L’ÉTAT C’EST MOI: ODJEDNOM I JA SAM DRŽAVA. Čučim na svom balkonu, ne idem nikud i nitko ne dolazi.

Ali, gle čuda, to me isti ovi KILLER CLOWNS koji vladaju, pretvaraju u etno-etatistični-entitet.

Ma što to ovaj drobi, s pravom ćete se upitati: Miljković, Tomizza, Pužar, Istra, granica, sloboda, virusi?

E kad bih to znao, možda bih se usudio reći: da, imaš pravo na slobodu da se zaraziš koronom i krepaš. Ali ne, nemaš prava ni slobode zaraziti i svoga bližnjega.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Zar će europska mladost u Ukrajinu s djedovim šmajserima
     Rat je kao zrak i voda
     Čeka nas vruće proljeće, altroke klimatske promjene!
     Ženska prava? Općeljudska prava!
     U Istri ima mjesta za svakoga za život, rad, zaradu i provod
     Ma ča, čovik valja da vajk dela, ako ne dela, ni čovik...
     ''Sociopitalizam'' ili kraj historije
     Fast food, fast living and slow thinking
     U Đorđu Matiću ćutin pričiže fundamiente
     Čovjek protiv života vs. Čovjek za život

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • argentinski roman

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1