autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Lažu li oni koji kažu da je svaki zločin zločin?

AUTOR: Branimir Pofuk / 22.05.2019.

Branimir Pofuk aaZločin je zločin i žrtva je žrtva. Bilo bi lijepo kada bi svi oni koji izgovaraju te riječi doista u njih vjerovali. Žrtve dijelimo i razlikujemo na mnogo načina. Na žrtve naših vlastitih i nekih tuđih obitelji. Na žrtve našeg i nekih drugih naroda. Na žrtve s prave i krive strane povijesti. Na žrtve naše ili tuđe etničke ili vjerske zajednice.

Bili su toga svjesni hrvatski katolički biskupi kada su u povodu 50. obljetnice završetka Drugog svjetskog rata napisali: “Nije glavna težina pitanja u tome kako žaliti žrtve vlastite zajednice i kako prepoznati krivnju druge zajednice. Hrvati i Srbi, katolici i pravoslavni, muslimani i drugi pred težim su moralnim pitanjem: kako žaliti žrtve druge zajednice, kako priznati krivnju u vlastitoj zajednici?”

Uvjeren sam da su ove riječi univerzalno poželjan, prihvatljiv i svima izazovan putokaz prema pomirenju i miru.

Ali, zašto onda upravo svi hrvatski katolički biskupi ne prednjače u prihvaćanju tog izazova? Zato što je opravdana sumnja da sami nisu vjerovali u to što su napisali.

Nema nad našim grobištima ni pravde, ni istine, ni utjehe, ni mira (…) A povrh svega, čak i ljudi koji su inače humanisti i ne zagovaraju smrtnu kaznu, a kamoli metak u potiljak bez suda, spremni su žrtve zločina dijeliti po stupnju njihove nedužnosti

U samom tom pismu HBK iz svibnja 1995. ima vrlo problematičnih dijelova koji su u proturječju s navedenom porukom.

Na primjer, biskupi podsjećaju na osvetničke zločine koji su odmah nakon završetka rata počinjeni nad velikim brojem zarobljenih vojnika i civila te na činjenicu da se te žrtve u bivšoj državi i sistemu nije smjelo ni spominjati, a kamoli ih javno komemorirati.

Zatim konstatiraju da su “poslijeratne žrtve, međutim, samo nastavak stradanja koja su, posebno u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, obilježila ove prostore od travnja 1941. do svibnja 1945. godine kada je ovdje bjesnio Drugi svjetski rat.” Ništa sporno.

Ali itekako je sporno kada odmah u sljedećim rečenicama ovako opišu što se to točno i kome događalo od travnja 1941. do svibnja 1945. na ovim prostorima:

“Hrvatski se narod u težnji za slobodom našao pod udarom snaga koje su mu to poricale i okrutno ga uništavale provodeći velikosrpski politički program. Stradanje hrvatskog stanovništva, uništavanje čitavih naselja, mučenje i ubijanje civilnoga, nenaoružanog naroda obilježilo je te ratne godine zločinima i okrutnošću velikih razmjera. S druge su strane postupci režima u Hrvatskoj, osnovani na ideologiji rasne i nacionalne isključivosti, provodili osvetu i prouzročili žrtve koje se ne mogu opravdati obranom, već se moraju nazvati zločinima”.

Zato ne čudi što će desetak godina kasnije oba hrvatska kardinala, Bozanić i Puljić, napisati predgovor, a svi ostali biskupi potpisom blagosloviti “Hrvatski martirologij XX. stoljeća”, veliku knjigu don Ante Bakovića koja se bavi isključivo hrvatskim katoličkim crkvenim osobama ubijenima za vrijeme i nakon Drugog svjetskog rata, dakle vlastitim žrtvama i tuđom krivnjom, isključivo komunističkom.

Čak i svećenike smaknute od nacista i ustaša Baković stavlja na dušu komunistima i partizanima, a njegov opis rata podudara se s onim biskupskim, samo što je još izravnije naklonjen ustaškoj NDH.

Čak i svećenike smaknute od nacista i ustaša Baković stavlja na dušu komunistima i partizanima, a njegov opis rata podudara se s onim biskupskim, samo što je još izravnije naklonjen ustaškoj NDH

Ta knjiga, naime, tvrdi da su za sve ratne strahote i ubijanja krivi komunisti i Srbi koji su se pobunili protiv hrvatske države. Naravno, ni Bakovićeva knjiga, ni biskupsko pismo ne spominju i ne objašnjavaju zašto je većina hrvatskih Židova morala životom platiti tu hrvatsku težnju za slobodom.

Naši se zločini priznaju onda kada se baš moraju i kada to od nas traži svijet, a i onda to priznanje služi samo zato da bismo još jače zaplakali nad vlastitim žrtvama i još žešće osudili zločine onih drugih koji su uvijek užasniji, okrutniji, nemilosrdniji i neljudskiji.

I tako čine svi. Sjećamo se tvrdnji da naša slavna pobjednička strana u pravednom obrambenom i oslobodilačkom ratu nije mogla počiniti ratni zločin. A opet, među onima koji su se hrabro i principijelno odupirali takvom stavu prema Domovinskom ratu, ima mnogo onih koji će bez zadrške zapljeskati predsjedniku Saveza antifašističkih boraca i antifašista Hrvatske koji u svibnju 2019. kaže: “Nitko nema pravo pobjednike proglašavati zločincima”.

Filoustaše govore o okupatorskoj komunističkoj Jugoslavenskoj armiji kao da u njoj nije bilo nijednog Hrvata koji se borio i poginuo za oslobođenje Hrvatske od zla nacifašizma i lažu da od svibnja 1945. do svibnja 1990. Hrvatska nije ni postojala.

Javna televizija prikazuje filmove katoličke televizije Laudato o komunističkim zločinima koji nad “najvećom tragedijom hrvatskog naroda” plaču na isti način kao i sadašnja vlast u Srbiji, skupa s patrijarhom Srpske pravoslavne crkve zbog Oluje, ne spominjući nijednom riječju tragedije i strahote u prethodne četiri godine.

U jednom od tih filmova jedan franjevac objašnjava kako su njegova subraća 1945. iz Bosne bježala pred partizanima zato što je dolazeći komunistički režim bio nespojiv s njihovom vjerom. I nema nikog da ga pita je li ustaški režim njihovom bogu bio miliji i ugodniji?

Javna televizija prikazuje filmove katoličke televizije Laudato o komunističkim zločinima koji nad “najvećom tragedijom hrvatskog naroda” plaču na isti način kao i sadašnja vlast u Srbiji, skupa s patrijarhom Srpske pravoslavne crkve zbog Oluje, ne spominjući nijednom riječju tragedije i strahote u prethodne četiri godine

Doista, nikada u fratarskim molitvama i komemorativnim misama nema hrvatskih junaka Neretve, Sutjeske i svih ostalih bitaka za oslobođenje od nacifašizma. Ali, s druge strane, reći za fratre smaknute na Širokom Brijedu bez suda nakon bitaka da su bili legitimni vojni cilj za mene je isto kao i opravdavati na sličan način zločine nad srpskim civilima u Medačkom džepu.

Kada bismo vjerovali da je svaka žrtva žrtva i svaki zločin zločin, onda bi nas morala jednako ganuti i priča biskupa Mrzljaka kojem su partizani po oslobođenju Vukovara odveli oca kao i priča obitelji onih Srba koji su na isti način već u ljetu 1991. odvođeni iz svojih domova i s ulica Vukovara ili Siska da se nikad više ne vrate.

A povrh svega, čak i ljudi koji su inače humanisti i ne zagovaraju smrtnu kaznu, a kamoli metak u potiljak bez suda, spremni su žrtve zločina dijeliti po stupnju njihove nedužnosti.

I zato su riječi da su žrtve žrtve, a zločini zločini, uglavnom laž i zato od njih nad svim našim grobištima nema ni pravde, ni istine, ni suosjećanja, ni kajanja, ni utjehe, ni pomirenja.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Andrej Plenković i HNK Zagreb
     Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
     Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
     "Misa Mediterana" je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
     Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
     Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
     Utrka milijardera u svemiru
     Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
     Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
     Vojni neboder "Vukovar" kao otirač i kamuflaža HDZ-a

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • argentinski roman

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1