autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Islamski centar kao mjesto susreta

AUTOR: Senad Hevešević / 28.09.2022.

Senad Hevešević

U zaključku prošle kolumne koja je nosila naslov ”Treba li vjerskoj instituciji Bog?” rekli smo da je Bog u svakom koraku vjerske institucije uz napomenu da je to ideal koji nije uvijek dosegnut.

Proteklih tjedana ključni događaj Islamske zajednice u Hrvatskoj bilo je otvaranje nestrpljivo iščekivanog Islamskog centra u Sisku. Nakon nekoliko godina gradnje obilježene brojnim izazovima, proučen je mevlud (pobožni spjev o Božjem poslaniku Muhammedu) i otvorena je džamija u Sisku.

Od tog trenutka, taj Islamski centar ima svoj život kojeg će obilježiti oni koji su najodgovorniji za njega, od glavnog imama do predsjednika lokalne zajednice, uz svesrdnu pomoć vjernica i vjernika koji će taj centar činiti živim.

Misija takvih centara neodvojiva je od geografskog i društvenog konteksta u kojem djeluju. Primarni im je cilj da budu mjesto susreta na više razina.

Prva razina je osobna i pobožna razina susreta stvorenja sa Stvoriteljem jer je svaka džamija, u osnovi, Božja kuća. Naravno, ovo ne znači da osobne pobožnosti nema izvan te građevine, već takvo shvaćanje ukazuje na važnost društvenosti i institucionalnosti.

U islamskom učenju potiče se uključenje u društvene tokove daleko više nego se govori o udaljavanju od društva s ciljem postizanja duhovnih visina koje se lakše dostižu u izolaciji i samoći. Islamski centar je mjesto susreta vjernica i vjernika s izvornim učenjem koje će ih odgajati u smjeru doprinosa i korisnosti ljudskom rodu u cjelini.

Upravo na ovaj način dolazimo do druge razine islamskog centra kao mjesta susreta, a to je mjesto susreta muslimanki i muslimana s braćom i sestrama drugih vjera.

Navedeno možemo razumjeti i kroz riječi pape Franje izrečenim u Kazahstanu sredinom rujna: ”Kako možemo misliti da će ljudi koji žive kao da Bog ne postoji biti motivirani uključiti se u dijalog i poštovanje ako velike religije nisu aktivno predane miru? Očistimo se pretpostavki da ništa ne možemo naučiti od drugih.”

Biti mjestom susreta koji će kreirati ovakvo ozračje, druga je razina misije islamskog centra. Posebna je blagodat (često neprepoznata u dovoljnoj mjeri) postojanje adekvatne adrese i kompetentnog sugovornika koji je sposoban na kvalitetan način predstaviti islam onakvim kakav on jest. Neznanje je zajednički neprijatelj koji konstantno nagriza međuljudske odnose i onemogućava razvijanje povjerenja i ljubavi.

Hrabrost koja je potrebna da se iskorači u smjeru razbijanja vlastitog neznanja treba biti prepoznata. Za tu hrabrost potrebna je proaktivnost koja stoji nasuprot učahurenosti u lažnu sigurnost isključivosti i zatvorenosti. Svaki korak koji potiče opisanu hrabrost korak je prema ostvarenju misije postojanja Islamskog centra.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Katar kao pozornica dijaloga
     Treba li vjerskoj instituciji Bog?
     Zašto, ipak, ideal Europe?
     Žrtvovanje kulture sebičnosti
     Što nam je činiti da bismo razgovarali tijekom dijaloga?
     Osnovno o Ramazanu - U sjeni Božje riječi
     Plemena tumačenja i sigurnosti
     Misija prosvjetljivanja ''čaršijskog'' uma
     O mjerema u pandemiji možemo razgovarati, ali ne bez znanja
     Zloupotreba Kur'ana nama muslimanima donosi bol

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • argentinski roman

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1