autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Hajdaševa crna kutija

AUTOR: Đurđica Klancir / 25.03.2014.

Dinko Vodanović, stručnjak za zrakoplovne nesreće, dobio je munjevito otkaz i postao je 381.648 nezaposleni u RH jer je upozoravao na nepotizam iz Kukuriku koalicije oko kadroviranja u nesumnjivo značajnoj Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Siniša Hajdaš Dončić i dalje se nada da će to proći nezapaženo i da će na narednoj stranačkoj konvenciji pod nazivom ”Rad, red, rast 2” opet moći govoriti da je njegova Vlada posebna i drugačija jer ”ne upotrebljava državu za vlastiti džep”. Hajdaš Dončić iz nekog razloga misli da će i ovu stranačku ”crnu kutiju” uspjeti sakriti dovoljno duboko od javnosti. Potopiti je. Razbiti. Ali signal još pulsira…

 

Kakav peh. Ministar Siniša Hajdaš Dončić se sigurno ovome nije nadao. Da će se upravo sada kada je trebao malo mira oko Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, dogoditi ovaj strašni nestanak malezijskog zrakoplova.

 

Hrvatski mediji su grozničavo trebali stručnjaka, domaćeg, iskusnog, nekog tko će znati sve o svim zrakoplovnim nesrećama posvuda po svijetu, nekog tko ima misterij ”crne kutije” u malom prstu. Nekog tko će ako zatreba doslovno donijeti tu crnu kutiju u televizijski studio. Kao za inat, kao u najcrnjim noćnim morama Hajdaša Dončića, svima se prirodno pokazalo da bi o tome mogao najviše znati Dinko Vodanović.

Kakav peh. Ministar Siniša Hajdaš Dončić se sigurno ovome nije nadao. Da će se upravo sada kada je trebao malo mira oko Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, dogoditi ovaj strašni nestanak malezijskog zrakoplova

 

Kada je, primjerice, urednica Dnevnika 3, britka Tatjana Munižaba htjela protresti sve detalje oko nestalog zrakoplova, ona iz nekog razloga nije pozvala u studio Bojana Šenjuga, nego Dinka Vodanovića.

 

Zašto, zaboga, ne Bojana Šenjuga, novog ravnatelja Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu? Bojana Šenjuga koji je imao značajno iskustvo na utvrđivanju šteta na prometalima za potrebe Croatia osiguranja, bivšeg voditelja odjela održavanja u tvrtki Dunapack? Zašto ne Bojana Šenjuga koji je bio član zagorskog avio-kluba i ima dozvolu za letenje jedrilicom?

 

Munižaba se nije odlučila za Šenjuga kada joj je trebao netko da pojasni misterij nestalog zrakoplova, izabrala je Dinka Vodanovića koji je opisivao sve finese spretno i razumljivo, koji je maltene rastavio crnu kutiju na stolu pred urednicom i izvukao iz osobne arhive brojne slične slučajeve zrakoplovnih nesreća.

 

Ne samo kod Munižabe. Evo ga i u Nedjeljnom Jutarnjem: ekspertno analizira i predstavlja moguće scenarije što se zbilo s Boeingom 777 zrakoplovne kompanije Malaysia Airlines.

 

Vodanović je već više desetljeća najpoznatiji hrvatski istražitelj za zrakoplovne nesreće. Kompetentan. Ne postoje tragovi da je itko ikada igdje osporio njegovu stručnost. Ne postoje tragovi da je zaigrao nekakve nečasne igre. Istupa čovjek često, valjda bi već struka ustala i rekla da Vodanović nešto pogrešno radi?

Vodanović je već više desetljeća najpoznatiji hrvatski istražitelj za zrakoplovne nesreće. Kompetentan. Ne postoje tragovi da je itko ikada igdje osporio njegovu stručnost. Ne postoje tragovi da je zaigrao nekakve nečasne igre. Istupa čovjek često, valjda bi već struka ustala i rekla da Vodanović nešto pogrešno radi?

 

Paralelno, kao u kakvom avangardnom dokumentarnom filmu, isprepliću se dvije priče: Vodanović ekspert nesmiljeno po svim medijima objašnjava sve moguće aspekte tragedije nestalog malezijskog zrakoplova i Vodanović ”zviždač” kojeg se žele riješiti iz domaće Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

 

Ministar Siniša Hajdaš Dončić sigurno nervozno gasi TV svaku večer kada se otvara pitanje malezijskog zrakoplova. Možda već i preklinje i moli da se misterij riješi, pa da se konačno i tog Vodanovića…ugasi. Možda se nada da će s raspletom malezijske drame nekako nestati interes i za domaćeg stručnjaka za zrakoplovne nesreće?

 

Misli si možda ministar Hajdaš Dončić: što su se svi tako uskokodakali, pa kakvi su izgledi da ćemo trebati nekog pravog stručnjaka za zrakoplovne nesreće tu kod nas? A ovo nešto malo, ako i bude išta, s obzirom na slabašan i gotovo umirući promet, moći će to Bojan Šenjug, zašto ne bi mogao?

 

Dinko Vodanović je konačno, između dva stručna tumačenja malezijske zrakoplovne tragedije, dobio i pravi pravcati otkaz. 18. 3. hrvatska burza nezaposlenih upisala je još jednog nezaposlenog, dvije godine pred mirovinu.

Misli si možda ministar Hajdaš Dončić: što su se svi tako uskokodakali, pa kakvi su izgledi da ćemo trebati nekog pravog stručnjaka za zrakoplovne nesreće tu kod nas? A ovo nešto malo, ako i bude išta, s obzirom na slabašan i gotovo umirući promet, moći će to Bojan Šenjug, zašto ne bi mogao?

 

Dobio je otkaz zato jer je novi ravnatelj Agencije Bojan Šenjug, bivši voditelj odjela održavanja “u kojem je bio odgovoran za poveći vozni park” u tvornici Dunapack u Zaboku i procjenitelj štete na vozilima za osiguravateljsku kuću, ujedno poznanik ministra Siniše Hajdaša Dončića i čovjek s nezavisne liste koja je koalirala sa strankom Siniše Hajdaša Dončića, ocijenio da su Vodanovićeva upozorenja o mogućem nepotizmu u Agenciji – Agenciji nanijela štetu. Pretragom Vodanovićevog računala otkriveno je da je on na više adresa slao tekst iz Večernjeg lista u kojem se problematizirao izbor vodećih ljudi Agencije.

 

Ministar Hajdaš Dončić ne demantira poznanstvo sa Šenjugom, ali kaže da je Agencija nezavisno tijelo na koje on ne može utjecati. Upravni odbor Agencije (koji bira Vlada) naprosto je izabrao Šenjuga, a ne nekog drugog od kandidata. A kandidiralo se također nekoliko ozbiljnih domaćih stručnjaka za nesreće u prometu. Točka.

 

S obzirom na to da je Agencija, kaže Hajdaš, posve nezavisno tijelo, on valjda i ne može protumačiti neobičnu odluku da je Šenjug bio bolji kandidat od primjerice Davora Belasa, vještaka željezničke nesreće kod Rudina, koji se također kandidirao za njegovo mjesto.

 

Ili kako to da je za zamjenicu ravnatelja Šenjuga izabrana upravo Anita Koprivnjak, kći pomoćnika ministra obrane i bivšeg zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Viktora Koprivnjaka.

Hoće li premijer možda pozvati Sinišu Hajdaša Dončića koji mu je, tvrdili su obojica, prijatelj, pa ga, kao što je savjetovao Slavku Liniću u slučaju Kalem, pitati: Prijatelju, što ste to napravili u Agenciji za istraživanje nesreća? Ili će ga samo ukoriti. K vragu, Siniša, zar niste mogli baciti dublje u ocean tu koalicijsku crnu kutiju…?

 

Otresa ruke ministar Siniša Hajdaš Dončić. Što on ima s time?

 

I tako se razotkriva. Jer da ništa ne zna, da mu je netko ovo odigrao iza leđa, da je netko poturio tajnika lokalnog aero-kluba i rekreativca koji se voli povremeno vozati u jedrilici na mjesto čovjeka koji će možda već uskoro morati rasplitati neku tešku prometnu nesreću, on bi valjda napravio dar-mar, zatražio provjeru sve dokumentacije i tražio smjene. Ova šutnja, ovo dopuštanje brze likvidacije čovjeka koji je govorio o nepotizmu govori samo o želji da se brzo uklone tragovi.

 

Tko zna je li premijer uopće primijetio tu neugodnu epizodu? Nije ga bilo dva tjedna, puno je krupnih problema, ali ipak, ovo je bitno pitanje – govori o tome je li njegova Vlada doista spremna biti odgovorna i poštenija od prethodnika, kao što se to tvrdilo na obljetničkom skupu povodom polovice mandata.

 

Kad su već grmili da je dosta te ”upotrebe države za vlastiti džep”, što je onda ovo? Kako ne razumiju da to paradno vikanje postaje dodatno uvredljivo kada samo dva-tri tjedna kasnije objave da su upravo zbrinuli neke nove prijatelje i rođake? Hoće li premijer možda pozvati Sinišu Hajdaša Dončića koji mu je, tvrdili su obojica, prijatelj, pa ga, kao što je savjetovao Slavku Liniću u slučaju Kalem, pitati: Prijatelju, što ste to napravili u Agenciji za istraživanje nesreća?

 

Ili će ga samo ukoriti. K vragu, Siniša, zar niste mogli baciti dublje u ocean tu koalicijsku crnu kutiju sa svim zabilježenim kadrovskim tajnama? Zašto ona još uvijek odašilje signal?

 

(Prenosimo sa tportala)

Još tekstova ovog autora:

     Zlatko Dalić ne trasira normalno domoljublje u Hrvatskoj
     Emancipirana marioneta
     Milanovićeve puknute cijevi
     Glasači ne žele Milanovića

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • argentinski roman

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1